Go´morgon fredag!

Morgonen började klockan  05.10 idag framför en sjukt rubbad film. Handlade om något liv man inte bör skaffa eller åtminstone inte sträva efter...Bara som en soffpotatis har man råkat hamna framför ett dåligt val. Konsekvenserna lämnade soffan oomtyckt med filmen nertryckt och stämplat med ett stort  B.

Sedan var det mina fyrbenta vänner. De dära med en glupsk framdel  och en förvisso otajmande nödig bakdel. Som så många vet, allt kräver sitt - så det blev en härligt uppväckande morgonpromenad  med hundarna längs skog och grusvägar. Senare väntar klicker och slalomträning och på onsdag blir det upp till bevis.

Klockan 06,00 -  vidare mot  " Egg stallet ". Hjälpte där tilll med utsläppet. Red mina två filurer på en bokstavligt talad morgontur. Jo tur hade vi allt, för på hemväg med sista hästen mötte vi regndropparna. Sedan öppnade himlen sig och som vinden vände bytte även turen riktning.  För under stallfixandet, med allt som hör det till, kom ett oturligt elavbrott - mörkt och ljudlöst med grepen i min hand. Yeeh. Just me and the shit...Tur att endel årstider ställer upp med ljus under dagen när annat sviker än med all skit!  På hemvägen kunde jag lyckligt se på klockan och fortfarande säga go´morgon fredag, för klockan tickade bara lite efter 09.00 slaget. Du härliga fredag, stanby me!

 Nu ska ja ut och vandra, sedan läsa en bok om människans kroppsspråk - det medvetna och omedvetna blickarna och flaxndet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0