Gårdagen

Cyklade till stallet klockan 05.15 igår. Trots att jag hade både mössa och vantar på mig så frös jag som en ökenråtta i antarktis. För övrigt var morgonen väldigt dimmig och fin. En älg stod vid vägkanten och såg allmänt förvirrad ut. Jag stannade och funderade på hur jag skulle komma förbi denna stora, långbenta dam. Medans jag väntade plockade jag fram min mobil och filmade en snutt. Strax korsade hon vägen och svävade fram i full pass över åkrarna. Upp mot mig.  Fort gick det minnsann! Jag bestämde mig för att sluta filma, lägga i en lätt växel och trampa på så gått jag bara kunde. Sanolikheten är väll minimalisk, men ändå bara ifall hon skulle få för sig att jag också var en älg, fast på ljul..eller nått :P Senare på dagen blev det ju väldigt fint väder. Jag och mamma åkte till Sollebrunn (hästbutiken Back och Hedmans) Där skulle jag kolla efter en ny sadelgjord till Mascot. Men även nya shortchaps, ridhjälp och täcken av alla det slag stod på min inköpslista. Det hela slutade iaf med ett vintertäcke, övergångstäcke, regntäcke och ett stalltäcke + en jätte varm och go jacka. Vi fick ett toppenpris i denna toppenbutik och det gillar vi!  Dock var stalltäcket lite litet så ska tillbaka och byta det.



Filmsnutten  ;)





Milton var även med för Miljöträning. Han var jätte duktig verkade trivas bland godiset i butiken och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Väl fått ut alla täcken till bilen gick vi runt lite för miljöträningen skull. Innan hemfärden satte vi oss ute på ett fik. Jätte mysigt var det och vädret var ju perfekt för att sitta ute med hund.

På dit vägen var det vägarbete, med rödljus och långa bilköer. Sedan fick vi åka efter en bil där det stod: "Följ efter mig". Förmodligen hade vi nog klarat att köra raktfram utan den. Men hjälp uppskattas alltid. Ny asfalt gav iaf tjära över både vägar och bilar. Det gör inte biltvättaren något glad alls! Så vi bestämde oss för att ta vägen genom kyrkås hem i stället. Att vägen inte var lite kurrvirg känndes efter varje sväng...och desto mera när vi stannat bilen. Då jag var i stallet tidigt på morgonen så var allt fixat och klart, förutom insläppet. Så vi åkte raka vägen till stallet. Där fick Milton ändå mera miljöträning. Duktiga hund!

På kvällen bakade jag en äpple/krusbärspaj som tyvärr blev bortglömd och lite för mörk, men ändå i "fullaste bruk". Sedan undrade Nathalie om jag kunde komma över en sväng. Det är så kul att hon blivit Vårgårda bo igen och bor så nära. Innan jag skulle ta bilen över till henne tänkte jag bara promenixa en sväng först. Men så kom mamma med förslaget att gå till henne. Det ska ju vara väldigt nära. Mamma sadlade Exir och red med mig bort för att visa vägen. Väl framme hade vi gått genom våran skogsväg ut på gräs/grusväg och asfalt i kanske max 15 min. Vägen gick ända fram till hennes hus! Det visade sig helt enkelt att hon bor galet nära! Så himlans kul! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0