Val av tidning

Det dära med beslutångest är extremt påtagligt när man står i en butik och ska välja tidning. Först snurrar man blicken över hela tidningsväggen och funderar vilket ämne man ska välja. Sedan kommer man till det andra valet då man ska komma underfund med vilken tidning i detta ämne som är mest intressant. Det är lite som att välja den godast glasssorten i butiken eller den smarrigaste chokladbiten i aladinasken. (men är man som jag laktosintollerant så är valet tråkigt men lätt ) Men idag var en bra dag för tidnings-beslut och klockan hade inte hunnit springa iväg så fort när jag kommit till kassan. När både jag och mamma kom hem efter att ha gjort våra ärenden ropar hon på mig att komma ner från övervåningen. Hon berättade att försäljaren sprang efter henne ut på trotoaren och gav henne en kundpresent och sådant får man ju inte gå miste om! Då insåg jag.  Attans otur att jag valt fel tidning tidigare idag, men kanske man får nytta av en "reservtidning?". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0