Kalas fix på G

Så lite sådär i efterhand blir det i kväll kalas, för mig. Har precis gratinerat tårtan med grädde och frukt. Mamma fixar med den mer så kallade "maten" + allt annat som just mammor har fallenhet för. Själv borde jag lämna datorn och greppa tag om damtrasan. Jag hör hur den ropar, den lilla trasan vill arbeta. Under tiden får musiken som spelas här peppa. Sedan måste det bli en dans med damsugaren också. En ny är investerad och hem kommen och det gör det hela mycket roligare.

Och vet ni att idag är Veronica glad. För hon har varit ute och ridit med sina pälsbollar till hästar. Jösses va ruskigt kalt och underbart härligt det var! En månad utan att sitta på hästryggen ger en evighetskänsla. Imån igen? Oojaa vill!

Mm lite vinter mys känsla kryper i mig. En varm glögg, det mysiga ljuset ifrån adventsljusstakar och spraket ifrån braskaminen. Ett vitt stillsamt landskap över grenar och mark - Det är vinterns fina sida. Kan ni känna den? Saknad och välkommnad.


Nä nu ska städerskan i mig bjuda upp hjälpredorna till dans. damdamdam, bort med allt dadaam!

Oh jösses vad jag glömde bort det totalt! Det är ju tacksägelsedagen idag. Så det är bara tacka och buga, för allt som man ändå kan eller borde uppskatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0