Jösess vilken vecka!

Jag tror jag borde gå i ide denna veckan...

* Grannen blev allvarligt sparkad av en häst i ansiktet i måndags. Ligger nu på Salgrenska med svår smärta och flertal frakturer i ansiktet. Runt ögongloben är det krossat och synen på det ögat går förmodligen inte att rädda...Stackars Cina!

* Bror blev hundbiten av en labil saluki och fick åka in och få penselin

* Jag har varit och är fortfarande sjuk, men på bätringsväg.

* Hörde om Saras Mirakel häst som var under inrasat tak, men som tur var klarade sig oskadd.


* För bara några timmar sedan körde jag av vägen. Satte mig fast med hela vänstra bilfrontren i ett djupt snörike. Ut ur bilen kom jag genom att kravla mig upp förbi passagerar sidan och ut via dens dörr. Svårare var det att få upp bilen. Jag ringde efter hjälp och slutligen kom en liten traktor. Men tro det eller ej,  så snart den var på plats så körde även den av vägen och fast i diket. Där satt vi nu båda två totalt fast och behövde hjälp att komma upp...

Men snart kändes det hoppfullare igen. En större och starkare traktor kom till tjänst.  Äntligen, tänkte jag! Nu skulle vi få upp våra olycksfall ur snön och köra hem. Ett tag låg jag nästan själv i diket av panik och ironiskt gapskratt. Jag trodde nämligen att när den stora traktorn försökte dra loss den andra så total fastnade även den ute i snön. Där skulle de nu får ligga som tre mislyckade fordon på rad, allt pga mig och mina tre vilda såssburkar som fick mig ur fokus.  Men som tur var så var fallet inte så! Detta var en traktor som helt enkelt var arbetsvillig i snön och slutligen fick upp alltihop. Bilen min gav mig otäcka bilder om en totalkvaddad "låne bil", som mina föräldrar skulle sätta "Veronica förbud" på. Kostnaderna vågade jag inte tänka på....och det behövde jag inte göra sedan heller,  för den klarade sig utomordentligt utan några plåt skador.


* så ska vi inte tala om alla de små olycks jävlarna som svävar runt här och var. Skulle inte det nya året sätta stopp på för alla dessa sammankommande olyckor? Ja vill gå ide... 

Men veckans höjdpunkten är ändå inte att missa! Stall görandet underlättatas nu avsevärt och att min hundutbildning började i tisdags. Jag och Sofia åkte till utbildningen i Göteborg och det var toppen! Det verkar vara en härlig grupp och jag är säker på att denna utbildning kommer att bli en otrolig personutveckling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0