Agilityträningarna är igång igen



Våren är här och hundträningarna har kommit igång ordentligt igen. Jag har fått amitonerna att växa och framtidsutsikten att klarna. Jag är mer motiverad än på länge och så tycks även Milton vara!

I år ger mig hundutbildningen mig en extra tjonga och så även att få träna tillsammans med Sofia och hennes hundar. Det är jag så glad över!


Här ute på gården är det just nu lammning på gång. Det är fascinerande hur de små livens alla instinkter kan finnas där direkt när de kommer ut i denna värld. Hur en liten "Ulla" bara en kort stund efter ankomsten vankar sig upp på sina oanvända ben och direkt söker efter mat. Broder "Lamberts" gör som sin syter, men med ett större iver finner sin mammas spena snabbare. De pratas och kommuniceras. Det är tillgivenhet och kärlek.  Jag fascineras och glädjs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0